welcome

Tuesday, August 16

Movie Review

Movie Review]
Sempat pulak cuti2 nie tgk movie, nie movie dah lama keluar tapi baru sempat tgk. Ttba pulak semangat nk buat review walaupun tajuknya tak gempak dan movie nie bukan box office pun tapi tarikan sequele yg menarik penonton utk tgk rasanya.
Ada Apa Dengan Cinta 2.
Hubungan Cinta dan Rangga yg telah putus setelah Rangga mengutus surat kepada Cinta kerana dia merasakan dia tak mampu untuk membahagiakan Cinta dan merasakan dia akan menyusahkan Cinta saja sebab terpaksa menunggunya lama. Jadi, Rangga menulis surat itu utk putuskan hubungan itu. 
Rangga pulang ke Indonesia kerana adik Tirinya, Sukma meminta utk pulang bg melawat ibunya yg sakit. Dia enggan tetapi bila difikirkan dia pun pulang tetapi dia mencari Cinta dahulu setelah 14 tahun kisah putus mereka terjadi. Namun, tidak ditemuinya.
Cinta dan kawan2nya pergi bercuti di Jogja dan kebetulan kawan2 Cinta ternampak Rangga dan mereka berjumpa Rangga dan mereka tahu Cinta masih ada hati kepada Rangga walaupun dia akan berkahwin dengan org lain.
Rangga dan Cinta bertemu dan Cinta ingin penjelasan berkenaan surat yg Rangga utuskan dahulu. Bila Rangga pulang ke US, Cinta baru tahu yg hatinya masih lagi ada Rangga. Dia kejar Rangga ke US dan tamatlah ceritanya.

Ibrahnya :
1. Komunikasi adalah yg utama dalam setiap hubungan.
2. Jangan letakkan harapan untuk membahagiakan org lain jika kita rasa tidak mampu.
3. Cinta itu tidak boleh dipaksa.
4. Hati2. Lelaki ini licik sikit dlm hubungan.

Itu je kot . Tontonlahh walaupun lagha sikit tetapi amik yg baik je tau. Yg buruk jgn amalkan.😁

No comments:

Post a Comment