welcome

Wednesday, February 18

New sem

Assalamualaikum, this post should be post last 3 weeks. Hmm so sorry.
Welcome to new sem, new life, new hectic, new havoc, new clincal life.
Haa dah besaq dahh, dah boleh treat patient dahh, atas bantuan doctors osem kat sini, hehe
Well. Nk dijadikan kisah, km kena cari patients for complete denture and simple class 1 for operative. 
Hmmm. Jom cari patients!
Aku akui aku sibuk dengan mtc dan benda lain, aku gaga fokus lagi utk sem nie, tp tu bukan alasan utk putus asa. Aku kena usaha sampai dapat jugak, rabbuna yusahhil. Amin.

Hari nie paling sedih aku rasa.
Semalam aku feeling excited, kol mak suruh dia doakan sebab anak dia nak treat patients hari nie, so anak dia nie p la kelas seawal 7 pg . Jalan kaki seorang diri dan pergi ke loker dan menunggu klinik buka dan masuk terus disinfect kan peralatan dan dental chair for my very first patient.
Smlm ptg dah kol patient, n dia ckp dia nk mai, aku happy je, tu yg excited tu, huhu
Patut ttba hidayah , partner operative aku, dia pun patient dia mai, so km pun plan la, buat asing2 tp minta kawan yg lain tlg assist nnt, hehe 
Kita merancang dan Allah juga merancang tetapi perangan Allah lebih baik lagi.
Patient tu bukan jodoh aku, sbb dia perlukan treatment lain inatu endo dan patient dayah perlukan cervical restrorative so we cant do it. Pasrahh. P cari patient kat luar tp takjumpa, so balik kinik n tlg kawan utk assist depa masa buat kerja.
Alhamdulillah byk benda yg aku belajar dengan depa, buk lg yg aku taktahu, sebab tu Allah suruh n bg peluang aku assist kawan aku dulu. Alhamdulillah.
Pastu aku stress sbb aku kol patient rpd aku takdapat, so aku nekad nk p cari dia kat manshiyyah. So after kelas aku p b1 dulu daftar nama utk cari patient, aku jumpa makcik klinik n bg nama n no telefon, pastu doktor maryam tegur aku, aku mengadu yg aku takdapat reach patient aku, so dia ckp dun worry, nnt kalo dr osama setuju boleh share patient dengan kawan. InshaAllah, dia ckp usaha cari dulu, inshaAllah ada lah tu. Boleh nangis dngar dr maryam ckp mcm tu, dah lembut dan baik, aku tersentuh.
Pastu pergi dentalis beli material utk restorative nnt, pastu aku bg 60 tp harga tu cuma 56 so balmce should be 4 la kan, dia bg aku 5 baki so aku bg segenih balik tp dia dia ckp tak mengapa. Wahh, blink2 aku time tu, hehe alhamdulillah, murah rezeki, kemudian aku pergi manshiyyah , dan tunggu tramco ke sana, jumpa dgn kak skin n kawan dia kebetulan nk ke manshiyyah jugak, so aku tumpang dia naik teksi ke sana, aku p jumpa pakcik tu, alhamduliah dia masih di situ dan dia ingat aku agi, dia ckp dia nk mai esok, inshaAllah, doakan aku ya, moga patient aku dtg, 
Moga Allah permudahkan urusan ini. 
Segalanya berserah setelah berusaha.
Jangan pernah mengaku kalah.
Fighting!


No comments:

Post a Comment