welcome

Thursday, February 19

Kisah winter break 11

Okayy hari terakhir di Cordova, ustaz bawa km pergi ke madinat Al zahra, umpama bandar putrajaya pada zaman andalusia, dibina oleh Abdul Rahman 3 dan disambung dan digunakan oleh Al hakam 2 serta perdana menterinya Y'far yg merupakan adik sultan itu sendiri.  Teknologi di madinat al zahra sgt hebat, lengkap dgn keselematan, keindahan dan kesenian, tetapi sayang telah pun dimusnahkan ketika perang saudara yg berlaku di Cordova. Jika madinat al zahra masih lagi wujud hingga sekarang, ia mampu menandangi jauh lebih cantik dan indah dari Alhambra di Granada. Selepas itu, km pulang ke hostal dan ambil beg kemudian rushing naik bas utk ke granada. Pergh rushing tu yg taktahan, huhu 
Lepas 2 jam 15 minit km pun sampai di Granada, dan ambil teksi utk ke tempat penginapan di lereng bukit. Check in, aku dah kagum dengan seni bina dan hiasan dalam apartment nie, dah lah wifi laju dan best lahh, hehe masa tu pukul 6 dan ustaz ckp kena kumpul kat luar pukul 7.30 mlm, so kalut lah km, tp pada masa tu dan lagi masa spagetthi dan masak kuah sup cendawan, sedap sgt! Alhamdulillah. Pastu keluar, ustaz bawa ke tempat view yg cantik lg menarik, nampak keindahan Alhambra dari seni, dan bandar sekitarnya. SubhanAllah! Kau berikan ilham kepada orang dahulu utk bina bangunan seindah ini, hebat!
Pastu nk ke plaza nk shopping , tp time tu dah lewat, dan kedai pun dah tutup, so p je lah kedai runcit, aku beli telur utk masak esok . So balik bilik, aku masak nasi dan rebus spagetthi utk esok . Kemudian before tido, aku tgk lah manisnya cinta di Cappadocia. Alahai, cerita best tp yg tak best tu aku nangis, emo dohh, so konklusinya halia tak boeh cerota cinta dan kena tgk cerita action komedi dan seram ja, haha tu baru kental.
Yeayy hari yg ditunggu, nak masuk ke dalam Alhambra. Nak tau kisah Alhambra? Jom kita buka page baru dan cerita only the story of Alhambra.

No comments:

Post a Comment