welcome

Saturday, October 18

Takboleh tido

 Assalamualaikum.
Haii dh tido?
Hmm i cant sleep
Moga boleh fokus exam esok. InshaAllah.

Aku nk share pasal ttba aku rasa Allah Maha Penyayang lagi Maha Pengasih terhadap hambaNya.
Ya, aku ada byk aib.
Dan bila org tahu aib aku tu, mesti org taknak kenl dan kawan dgn aku lg. 
tp Alhamdulillah Allah tu nk jaga aku lagi. Dia tutup aib aku. Dan msih bg aku nyawa utk bertaubat kpd Dia.

SubhanaAllah, alhamdulillah, Allahu Akbar,
Segala pujian bg Allah yg memiliki sekalian alam.
Moga Allah terus pelihara kita dan beri kita hidayah seterusnya beri kita rasa lembut hati utk bertaubat setiap hari kpdNya,

Aku perlukan Allah, moga Allah redha.
Bersungguh utk kejar Jannah, tu matlamat hidup setiap makhluk di muka bumi ini.

حسبنا الله نعم الوكيل 

1 comment:

  1. kalau syarah surah fatihaha, panjg terjemahan ayat basmalah. Ar-Rahman dan Ar-rahim, dua2 dtg dari perkataan Ar-Rahmah (belas kasihan). Disebabkan Ar-Rahmah Allah, DIA kurniakan, limpahkan dan murahkan (Ar-Rahman) rezeki kepada kita. Buktinya, segala nikmat merasa, berjalan, keselesaan, kesejukan, kepanasan dan nikmat hidup adalah dariNya. Disebabkan Ar-Rahmah Allah juga, DIA mengasihani dan menyayangi (Ar-Rahim) hamba2Nya. Buktinya Allah sentiasa mmberikan keampunan kpd kita dari sekecil2 dosa shgga sebesar2 dosa. SubhanaAllah, sweet sgt Allah kan ^_^

    ReplyDelete